helt sjukt

inte alls kry.
Nämnde i förra inlägget att jag kände mig förkyld. Vakna igår och var inte alls kry. Var trött i hela kroppen, hade hur ont i halsen som helst och världens huvudvärk och kom inte ens upp ur sängen så jag stanna hemma från plugget. Sov hela dagen vaknade dom gånger mamma kom in och gav mig vatten. Sista gången mamma kom in med vatten nämnde hon också att hon skulle åka och jobba. Jag somna om och vakna 20 min senare och bestämde mig för att gå på toa. Hade jätte svårt att ta mig upp ur sängen och var hur ansträngande som helst att gå till toan. När jag gått på toa och reser mig upp svartnar allt för ögonen, ser inget men jag står upp och är liksom vaken. Får svårt att röra mig att ta fram handen var världens kamp för det gick liksom inte, men jag tar mig till handfatet. Försöker hitta kranen så jag kan tvätta händerna men det går inte att räcka fram händerna. Var liksom som om jag inte kunde röra mig och inte kunde se något fast jag liksom var vaken. Jag hittar tillslut dörrhandtaget och jag får upp dörren. Det är då jag får världens jävla panik efter ett tag liksom. Jag fattar inte alls vad som händer. Men jag tar mig till köket fast jag inte ser något alls. Känner hur jag börjar må illa och hur svetten rinner på ben och armar. Jag spyr i slasken, medan jag spyr kommer min syn suddigt tillbaka. Jag hittade telefonen och ringer mamma på jobbet och jag får inte ur mig ett ord när mamma svarar jag bara gråter. Jag sätter mig på på en stol i köket och ser hur mina händer och fötter är helt lila. Svetten på mina ben hade blivit stora intorkade klumpar. Ser då också att jag spytt på köks golvet. Mamma kom hem och prata med mig och gav mig en alvedon mot min hvudvärk och feber. Alvedonen hjälpete inte så det ända som funka var att sova så jag gick och la mig igen ...så ni kanske fattar varför jag aldrig bloggade igår...
 
vilar.
Huvudvärken har minskat och jag mår mycket bättre om man ska jämnföra gårdagen med idag. Fast är ändå jätte trött och har fortfarande ont i hela kroppen så blir sängen och några filmer på datorn idag.

kommentarer
posted by: emelie christin - vardag & foto

sv: tack så jättemycket, glad jag blir! hoppas du haft en bra dag:)

2014-05-27 @ 20:12:45
hemsida: http://ecc.blogg.se

Kommentera ♥

Namn:
V.I.P?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg(hemsida):

Din kommentar:

trackback